puasa ganti vs puasa enam bulan syawal


Bismillahirahmanirahim...
Alhamdulillah..hari aku baru start puasa ganti..al-maklumlah sebelum ni asyik tertangguh dek penangan open house dan juga bendera merah..

Nak di jadikan cerita aku mempunyai teman...aku rasa dia tak faham konsep puasa enam ataupun memang dia lakukan cara camtu ataupun juga entahlah..

Banyak sebenarnya persoalan bermain di minda selepas mengajukan pertanyaan kat dia..
Sebelum ni pun aku juga tak faham konsep puasa enam..tapi aku try bertanya pada yang pakar atau ustaz yg mana aku tau mampu merungkai rasa was-was itu..

Takut cakap banyak atau tersalah jawapan..aku suh dia rujuk pada yg lebih arif..bab-bab macamnipun aku xdela pandai sangat..dan aku memang lagi tak tau...
Jadi meh sesama kita tanya ustaz..
Kelebihan dan maksud puasa enam..

Comments

Popular posts from this blog

cinta sejati

Item yang bakal ke pantai cahaya.

Baby hat!