Sunday, January 04, 2015

Penjagaan Gigi Si manja

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


sumber Google



Disini ana nak bercerita tentang penjagaan gigi anak-anak ana.
Soal kebersihan memang ana titik berat kan dalam kehidupan seharian.Walaupun sibuk berkerja.Penjagaan gigi anak  ana utamakan.
Ana akan Pastikan gigi kedua puteri kesayangan  anak bersih dan diberus tiga kali sehari.
Mesti korang tertanyakan.Macamana ana nak jaga gigi mereka.
Macamni.sebelum ana pergi kerja ana akan kejutkan kedua-duanya untuk menggosok gigi.
Mau dengan tidak ana paksa juga mereka.Heee.
Untuk waktu tengahari pulak ana akan call mak mertua tanya .
Kakak dan adik dah gosok gigi ke.
Malam sebelum tido pun macam tu.
Kadang adik membebel jugak siap cakap "ummi adik xde gigipun nak gosok ke?".
"heheheh kena gosok juga,kalau tak gigi taknak tumbuh adik". Jawabku. Dalam keterpaksaan dia gosok juga.
P/S ;- Ana akan pastikan berus gigi di ganti sekurang-kurangnya 3 bulan sekali.Jagalah gigi anak-anak kita kerana gigi yang cantik lambang personaliti yang menawan.Eceh..