usrah di surau al-muhajirin

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Alhamdulillah.. Bersyukur atas kurniaan yang diberikan olehnya..
Kerana dia masih memberikan waktu utk aku menghadirkan diri ke taman-taman syurganya.

Semalam balik Dr kerja kerja..
Aku bergegas cepat balik rumah..sbb nak p usrah kat surau berdekatan rumah ni.
Yalah..kalau aku tak boleh hadirkan dari diri time maghrib..aku boleh try hadirkan diri waktu Isyak.
Hanya pas ni aku dah berhenti kerja..kenalah setiap hari aku hadirkan diri kesurau kecuali bendera Jepun..seronoknya ke surau ni niat kerana Allah satu,kedua seronok berjemaah dengan makcik-makcik kat surau. dan dalam masa yang sama boleh menimba ilmu jika ada majlis agama sebegini.
Usrah diadakan sebulan sekali..
Korang nak tau usrah ni sangat lah Best..sebelum ni kita dengar je artis buat usrah.Tapi yang ni kita alami sendiri.

Usrah ni bermaksud kekeluargaan..kita berkumpul beramai-ramai dan saling memberi pandangan pada kemusykilan dalam kehidupan seharian kita. Dan bertanya dekat ustazah pasal kemusykilan yang kita hadapi..




Comments

Popular posts from this blog

cinta sejati

Item yang bakal ke pantai cahaya.

Baby hat!