Apa yang aku buat ni!

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Setiap hari rutin harianku camnilah bangun seawal lima pagi untuk menyiapkan sarapan dan bekal suami dan anak-anak hantar dan amik anak balik dari sekolah.
Pastu sediakan makan tengahari.

Kadang bukan nak merungut jadi suri rumah ni.
Terfikir kenapa tak lama dulu aku berhenti kerja dan mengabdikan diri untuk menjadi suri rumah tangga. Kan ke banyak dapat pahala. Belipat ganda yang allah berikan pada kita.
Yelah kadang-kala kehidupan kita tak pernah rasa cukup dengan ekonomi yang makin menjadi-jadi.Harga barang makin naik.tapi gaji tak naik-naik.

sekarang ni kecoh pasal GST !
Hurm aku tak tahulah nak kabo camane???
Ada sesetengah alim ulama berpendapat gst haram hukumnya.
Bab ni aku tak arif sangatlah..
Apa yang aku niat biarlah aku berkerja tampa gaji untuk suami dan anak-anak menguruskan mereka.
Aku inginkan pahala menuju akhirat.
Sekurang-kurangnya tak lah aku sama hanyut dengan arus kehidupan.

Memanglah nak cakap tak cukup.Namun kita kena yakin rezeki allah aa kat mana-mana.
bumi allah kat luas..Percayalah..allah takkan biarkan hambanya dalam keadaan kelaparan !.

Comments

Popular posts from this blog

cinta sejati

Baby hat!

Item yang bakal ke pantai cahaya.