Rindu ramadhan Al mubarak.



Salam,

   Rasanya hari ni genaplah 10 ramadhan..Begitu cepatkan masa berlalu meninggalkan kita.
Tatkala kita masih terkial-kial meraih pahala waktu terus berjalan seiring dengan masa yg terus berlalu.

   Ah,tipulah kalau aku anak rantau yang tak punya rasa rindu terhadap tanah air sendiri..
Dan bohonglah kalau tidak ada sekelumit rasa sedih dalam hati.
Jauh dilubuk hati. Aku rindu zaman kanak-kanak.
Dimana saat bulan puasa bila tiba waktu sahur..mak sudah siap menyediakan juadah untuk bersahur.
Walaupun ianya hanyalah ikan masin bersama sambal belacan tetap sedap di makan tatkala bersahur bersama emak dan bapa.
Dan bila time berbuka emak sibuk didapur menyediakan juadah berbuka pula. yang tentunya semua makanan kegemaran anak-anak.Jarang sekali emak membeli juadah berbuka di luar.semau di buat dengan tangan sendiri dengan penuh rasa kasih dan sayang.Ah aku rindu saaat itu.

  Tapi masa telah berlalu pergi dan takkan dapat berpusing kembali.semuanya hanya kenangan yang sangat indah dalam hidupku. Ya aku kena teruskan hidup sebagai anak rantauan sebagai isteri,ibu kepada anak2. kini aku pula mencontohi emak. Tapi aku tak sekuat emak.
Emak boleh lakukan semua kerja dalam masa yang sama mampu menjaga anak2.

    Tapi aku...aku.. Dizaman yang serba canggih ini tipulah kalau aku tak selalu membeli juadah diluar untuk santapan suami dan anak-anak.
kadangkala hati meraung sedih dalam hati aku ingin seperti emak memberi makanan kepada suami dan anak2 dengan airtangan sendiri..Tapi kekangan masa kerja,parttime bisnes ditambah lagi kerja2 rumah yang tak pernah sudah membuatkn aku lupa seketika..

   cuma satu yang aku harapkan..aku cuba untuk jadi yang terbaik buat suami dan anak-anak.
Tiada istilah kalah atau penat dalam kamus hidupku.
sedih memamg ada..tapi aku cuba untuk mengalahkan sedih itu agar aku tak terus hanyut.


   Aku bukanlah seorang blogger yg sangat bijak berkarya atau berkata-kata.masih banyak benda yang perlu aku perbaiki..



Comments

Popular posts from this blog

cinta sejati

Baby hat!

Item yang bakal ke pantai cahaya.