Wednesday, August 20, 2014

ketam nipah vs ketam bakau



Kehadiran ketam nipah vs ketam bakau ini mampu mengubah kerinduanku pada kampung tercinta nun jauh di Borneo sana..
Haa..jangan tak tau sahabat aku baru balik dari Sabah..ketam ni dia bawa hidup-hidup..
Aku sangat teruja disebabkan sudah lama rasanya xpakai ketam bakau ni..
Kalau disabah ketam ni banyak di dapati dibakau-bakau.dan isinya sangat sedap bila bulan penuh makin penuhlah isi ketam ni.
Haa.lagi sedap masak time hidup-hidup..ketam masak lemak..terbaikkk..wok..

Ketam ni ada 7 ekor..nak kata cukup..bagi aku cukuplah..sebab dah biasa makan..bagi anak-anak makan..Wahh.punya bukan main suka dorang.yelah nak dptkan kat cn mahal...nak balik sabah Xsure lah bila aku dapat balik..

P/s-maaf yang dah masak xsempat nak snap pic..