jangkitan kuman di paru-paru-monday#1


Bismillahirahmanirahimm
Assalamualaikum..
Sejujur aku tak kuat nak mengupdate blog kesayangan ini.
Namun ku gagahkan juga ingin berkongsi apa yang kurasa saat ini..

Sebenarnya sudah 3hari aku merasa dada sakit,sukar bernafas batuk
Memula aku
Aku ingatkan sakit biasa..
Lepas melakukan acg,xray paru-paru aku kena jangkitan kuman atau bahasa saintifiknya (pheounemia)
Bukan main terkejut aku.
Bila tengok xray separuh dari paru-paru-paru aku dah putih..
Atas saranan doc jetha aku di masukkan ke wad.
Doc jetha ni sangat baik dan prihatin terhadap pesakitnya.

11.6.2014 3.40pm
Aku telah dimasukkan ke mariam ward di assunta hospital yang paling dekat denga rumah aku..
Bolehlah suamiku ulang alik dr rumah-hospital-opis..
Aku tahu diapun sangat sedih.
Sebab selepas aku keluar dari bilik doc jetha kulihat matanya sudah merah aku tahu dia cuba menahan airmatanya tumpah..
Aku cuba menenangkannya dengan membuat lawak..
Sejujurnya hatiku.juga tak mampu.
Namun aku kena kuat
Ini ujian allah kita kena sbar dn refha dalam menerima apa jua ujian yang datang.
Bukan dengan menolak dan menyalahkan sang pencipta.

Setelah menunggu di admission menjelaskan deposit..aku minta izin untuk
Balik sekejap.





Comments

Popular posts from this blog

cinta sejati

Baby hat!

Item yang bakal ke pantai cahaya.