Seronoknya jadi suri rumah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Alhamdulillah..berkat dengan sokongan dan doa kepada yang maha esa.
Akhirnya aku sebulat suara menjadi suri rumah tangga di samping itu menjalankan perniagaan secara online.




Mesti ramai yang tertanya kenapa aku berhenti berkerja sedang kerjaya yang aku ada kira berjawatan jugaklah..tapi xdelah tinggi mana pun>(hehehehe).
Dan mesti tidak kurang juga yang mengata..cukup ke dengan mengharap duit suami kalau tak berkerja sendiri?
Senang je jawapan aku "Kita kena percaya Rezeki allah ada di mana-mana dan sangat luas,kenapa kita mesti mempertikaikan rezeki cukup ke tak?,sedang rezeki masing-masing allah dah aturkan sejak azali lagi.Jadi kenapa mesti ragu untuk membuat keputusan,asal tak berhutang keliling pinggang insyallah semua akan mencukupi".

Rasanya aku dah puas berkerja dengan company.nak merasa jugak jadi suri rumah tangga.
serius aku cakap menjadi suri rumah tangga kena perlukan mental yang kuat.sebab kerja rumah takkna pernah habis.
Baru semalam aku start jadi hosue wife dah rasa letih.Seawal pukul 5 pagi aku dah kena bangun sediakan sarapan dan bekal untuk anak-anak sebelum suami pergi kerja dan anak-anak semua ke sekolah.
Selepas itu,barulah aku start membersihkan rumah yang aku rasa dah berhabuk.dah lama sangat tak kemas..mahu tak berpeluh...
Alhamdulillah..bila kita lakukan sesuatu perkerjaan kerana allah..insyallah semua akan jadi mudah dan senang.

seriosly..aku bangga menjadi suri rumah..kerana boleh mengurus sepenuhnya suami dan anak-anak..

Good Luck untuk ibu-ibu yang sanggup meninggalkan kerjaya demi rumahtangga,yakinlah rezeki allah ada kat mana-mana.
Keluarga adalah yang utama..









Comments

Popular posts from this blog

cinta sejati

Baby hat!

Item yang bakal ke pantai cahaya.